Monday, August 29, 2011

Istiqamah Dalam Beribadah

salam semua . hari ni dah pun hari ke29 kita berpuasa, di mana merupakan hari terakhir kita bersama2 dengan Ramadhan . Ramadhan dah nak pergi . Syawal bakal tiba . walaupun begitu, diharapkan kita semua dapat istiqamah dalam beribadah , terutamanya dalam membaca al-Quran . dan perbanyakkan solat2 sunat di malam hari . dela akui diri dela sendiri pun agak liat melakukan ibadah2 ini, tapi dela berusaha mengingatkan diri sendiri tentang kelebihan ibadah2 sunat ini dan ganjaran pahalanya . dela ade terbaca di sebuah blog . bukan blog orang lain, kakak dela sendiri . bunyinya ;

"Mesti kita tertanya2, bilakah Allah SWT paling ambil kira amalan kita? Sebenarnya, it's when we agak2 malas nak baca al-Quran/berzikir/solat sunat, tapi kita teruskan jugak buat. "

jadi, walaupun kita rasa malas sangat , berat sangat punggung ni nak bangun nak amek Quran baca , tapi kita tetap teruskan jugak niat kita nak baca , insyaALLAH Tuhan akan ambik kira dan bagi ganjaran .

pic googled

jadi, sentiasalah membaca al-Quran . kalau dah malas sangat pun, boleh dengar orang lain baca . takpun dengar kat internet ni . kat Tanzil.net . mcm2 saluran ada . kat TV pon ada orang mengaji kan . bila kita mengaji atau dengar orang mengaji , jiwa kita boleh jadi tenang, insyaALLAH .. peluang kita utk beribadah sebenarnya terbentang luas depan mata, cuma atas diri kita sendiri je nak buat ke tidak :)

Terima Kasih Sudi Membaca ! Singgahlah lagi !

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...