Friday, June 11, 2010

10 tips menolak cinta sahabat karib

salam. ha, dah kul3.25 pagi. hari ni jumaat 11jun 2010, bola sepak piala dunia udah bermula ye. hehe. ni bukan entry pasal bola sepak, ni dela nak kongsi tips sket. tips pasal ape? haa..pasal tips menolak cinta sahabat karib. mungkin ramai di antara kita yg berada dlm dilema sbb besfren kita gtau kita die suke kt kita, padahal kita nak kawan je. tips ni kredit to blog tentang cinta. korang masuk lah blog tu, mcm2 ade. hehe ada tips cinta, isu cinta, wanita n lelaki cinta, personaliti cinta,etc. aisy, promote lak dela ni. hehe. ok2 ni tips nye;

10 tips menolak cinta sahabat karib

1. Menyatakan kepadanya secara berterus-terang bahawa kamu tidak sesuai untuk bercinta dengannya kerana kamu menganggap dia adalah sahabat karib dunia dan akhirat.

2. Menyatakan kepadanya sekiranya kamu menjadi kekasihnya, kamu tidak mungkin boleh mengikut kehendak, arahan dan permintaannya.


3. Kamu dan dia tidak sesuai kerana, selama ini kamu bersikap brutal ketika bersama dia dan tiada ciri2 kekasih yang sejati.

4. Kamu tidak pernah terfikir untuk bercinta dengannya kerana ketika bersahabat pun anda tidak peduli dengan kehadirannya.

5. Menerangkan kepadanya bahawa masih ramai lagi gadis/jejaka diluar sana yang mempunyai ciri2 pasangan yang diidamkan olehnya.

6. Cuba mengelakkan diri kamu daripada bertembung dengannya ditempat kerja, sekolah atau ditempat yang anda dan rakan2 lain selalu berkumpul.

7. Jelaskan padanya anda lebih sayangkan ikatan persahabatan anda daripada menjadi seorang kekasih yang perlu ada komitmen dan bersifat setia.

8. Kamu jelaskan padanya bahawa kamu lebih mesra dan selesa sekiranya tetap terus berkawan sahaja kerana kamu sudah tahu perangainya ketika kamu menjadi sahabatnya dulu.

9. Nyatakan padanya bahawa kamu sudah mempunyai calon dan bakal kekasih yang sesuai dengan diri kamu. Tapi harus diingat jelaskan secara baik kerana kamu mungkin hilang kawan baik yang kamu sayang.

10. Bertegas dengan penderian kamu sekiranya kamu betul2 tidak dapat menerimanya. Ikut kata hati kamu dan jangan termakan pujuk rayu si dia. Akhir sekali katakan dan tegaskan kepadanya “KAU MASIH SAHABATKU”


wuwuwu sedey betul. hehe

p/s: adalah anda sebahagian drp golongan yg dicintai sahabat karib sndr? cube tips ni okeh!

salam dr dela. wah ngantuknye. hehe
Terima Kasih Sudi Membaca ! Singgahlah lagi !

5 comments:

B.E.R.Y.S said...

yesss!! thanx for the tipss..sedang dilema sekarang..hehe.. ;p

MaryamJamilah said...

hohoho.. sangat dilema. tp nak buat lagi susah dari membace. T_T sdey2.

WIN LAPTOP HERE

cronixsoul said...

mm the third one... might be too rude. better tell him/her that u love the friendship rather than relationship.

ubi said...

yess..teng kiu..hihi..good tips..

Fathi Adha said...

susah jugak mau cakap wooo...

apa kata sy copy dlm blog...ngeee...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...